In een algeheel psychodiagnostisch onderzoek zal een analyse worden gemaakt van de intelligentie, diverse neuropsychologische functies zoals aandacht/concentratie, spraak/taal, inprenting/geheugen, visueel-ruimtelijke waarneming en oriëntatie, executieve functies, maar ook wordt onderzoek gedaan naar de diverse leerprocessen en psychosociale aspecten. Op deze wijze wordt een compleet beeld geschetst van uw zoon/dochter in een totale situatie en wordt aan de hand van de sterke en minder sterke kwaliteiten een beeldvorming c.q. diagnose gesteld.
Vervolgens wordt een procesmatig begeleidingsadvies gegeven dat samen met u en indien dit wenselijk is met school wordt besproken.
Naast het afnamen van dit onderzoek zal ook geobserveerd worden hoe het kind/jongeren informatie verwerkt en hoe zij/hij gedragsmatig reageert. Tevens wordt er gebruik gemaakt van verschillende gedragsvragenlijsten die door ouders en school worden ingevuld. Dit alles geeft tezamen een goed beeld en zal worden gekoppeld aan de onderzoeksvragen om zo via een integratieve beeldvorming een duidelijk antwoord te bieden en adequate hulp op te starten.